Foto Album



                                                                 
                                                                    Biografie 

             În următoarele rânduri vreau să descriu în câteva cuvinte cine sunt şi ceea ce fac. Sunt Bodnari Stelian, născut şi crescut în inima Bucovinei, în comuna Fundu Moldovei, o aşezare pitorească între Obcina Feredeului, Obcina Mestecănişului şi Masivul Rarău-Giumalău. Ceea ce mă reprezintă cel mai mult este pasiune pentru fauna salbatică. Aceasta am dobandit-o încă din copilărie, influenţat fiind de  zona de o bogată diversitate în care trăiesc şi învăţăturile bunicului şi unchiului meu. Mai mereu prin păduri şi munţi, m-am îndrăgostit de creaţia lui Dumnezeu, ce ne-a fost lăsată pentru a ne bucura sufletele cu  tainele sălbăticiei. De-a lungul timpului am învăţat multe taine ale naturii, cum să fi parte din ea fără să o afectezi, fără să o deranjezi, am învăţat cum să te apropii de animale fără să te simtă şi fără să le perturbezi viaţa, am învăţat cum să respecţi mediul înconjurător, cum să le ajuţi iarna, când zăpada este foarte mare, când îşi procură hrana foarte greu, am învăţat cum să fi discret şi să observi tainele pădurii. Cu timpul impreuna cu fratele meu Emil ne-am gandit să imortalizăm pe film şi video toate aceste frânturi din viaţa sălbatică. Aşa am început  munca de fotografiere/filmare. Am spus muncă datorita faptului că nu este uşor să stai ore în şir nemişcat la pândă să poţi să obţii câteva cadre sau să filmezi câteva secvenţe iarna pe ger şi viscol prin cele mai sălbatice păduri din Obcinile Bucovinei,şi nu numai iarna ci în fiecare anotimp. Nu puţine au fost ocaziile când nu vedeam nimic şi plecam spre casă, frânţi şi descurajaţi, dar a doua zi ceva nu ne lăsa să stăm acasă. Acel ceva este chemarea naturii, unde poţi să contempli creaţiunea şi să fi mai aproape de Dumnezeu. Prima dată am primit cadou de la un unchi o cameră foto clasică cu film  iar în următorii ani ne-am  cumpărat alte camere foto clasice tot cu film neprofesionale. Apoi au urmat cele digitale. Odata cu apariţia lor, acum 9 ani am achiziţionat prima noastră cameră video, un Canon MV750i minidv. Am început inregistrarea comportamentului diferitelor specii de animale sălbatice. Apoi a mai urmat achiziţia a altor doua camere video. Au urmat alte camere foto digitale compacte, şi o cameră mai performantă pentru o mai buna calitate a materialelor. Cu multe sacrifici financiare am învestit mulţi bani proprii în camere, plus deplasările şi timpul special dedicat necâştigând niciodată vreo sumă de bani din aceasta.  Am colaborat cu Direcţia Silvică Suceava în a ne da voie să observăm, fotografiem şi să filmăm fauna sălbatică pe fondurile cinegetice aferente. Impreuna cu fratele meu Emil am hotarat ca sa impartim activitatea pentru a avea mai bune rezultate, unul dintre noi sa filmeze iar celalalt sa fotografieze. Asa ca Emil a ales fotografiatul iar eu filmatul. De aici am inceput sa ne concentram fiecare pe activitatea lui iar rezultatele au fost satisfacatoare.  
         Acum trei ani ni s-a alăturat în explorarea biodiversităţii, cumnatul nostru, Ing. Marcu Orhean Marius. Împreună lucrăm la formarea O.N.G.-ului  ASOCIAŢIA WILD BUCOVINA care are ca scop conservarea în acţiune a florei şi faunei din regiunea Bucovinei şi vecinătăţi, cercetarea ştiinţifică, monitorizarea, organizarea de ture foto wildlife, promovarea turismului activ (drumeţii, mountain biking), programe educaţionale, în concluzie, protecţia naturii, susţinerea comunităţii regionale în dezvoltarea unui turism sustenabil şi educarea viitoarei generaţii de conservaţionişti. Mai avem de muncă la acest proiect dar ca să putem dezvolta obiectivele O.N.G.-ului avem nevoie şi de susţinere în toate domeniile. Sperăm ca munca noastră să nu fie în zadar ci să trezească în inima comunităţii regionale, interesul pentru conservarea naturii. 
    




                                            



























































































                                                                                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu